نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آرتور دانتو بازنگری نقدهای وارد بر نظریۀ نهادی؛ کدام نظریۀ نهادی؟ [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 25-33]
  • آزاده تحلیل نشانه‌های خودشیفتگی در شخصیت بهرام بر اساس داستان بهرام و آزاده [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 54-63]
  • آلاینده‌های پلاستیکی مطالعۀ نحوۀ انعکاس آلودگی زیست‌بوم‌های دریایی جنوب کشور در بیستمین جشنوارۀ هنر محیطی ایران [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 64-75]
  • آلبوم نی نوا تحلیل آلبوم موسیقی «نی‌نوا» به آهنگسازی حسین علیزاده با تکیه بر مفهوم رنج و شادی فی‌‌نفسه در نظام زیبایی‌شناختی آرتور شوپنهاور [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 27-37]
  • آلخاندرو خودوروفسکی امکان‌‌های مفهوم اجرا در سینما [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 88-101]
  • آلودگی آب مطالعۀ نحوۀ انعکاس آلودگی زیست‌بوم‌های دریایی جنوب کشور در بیستمین جشنوارۀ هنر محیطی ایران [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 64-75]
  • آوازخوانی بحثی پیرامونِ تناسباتِ اجرایی‌ و موسیقایی: از ضرورت و شِگِرد تا همراهی با زمانه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 25-45]
  • آوانگاردیسم آوانگاردیسم رومانتیک: نسبت پرفورمنس آوانگارد با رومانتیسیسم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 8-24]
  • آینه کاری مطالعۀ تطبیقی بازتاب مؤلفه های سنتی معماری در آثار منیر شاهرودی فرمانفرماییان و سوزان حفونه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 73-88]
  • آیین امکان‌‌های مفهوم اجرا در سینما [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 88-101]

ا

  • ابژه ایدئال اثر موسیقی و اجرای آن در زیبایی‌شناسی پدیدارشناختی رومن اینگاردن [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 8-20]
  • ابژه فیزیکی اثر موسیقی و اجرای آن در زیبایی‌شناسی پدیدارشناختی رومن اینگاردن [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 8-20]
  • ابژه قصدی اثر موسیقی و اجرای آن در زیبایی‌شناسی پدیدارشناختی رومن اینگاردن [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 8-20]
  • ابن تیمیّه ساتیر درنقاشی های محمد سیاه قلم نوشته جیمز وایت [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 104-135]
  • اثر موسیقی اثر موسیقی و اجرای آن در زیبایی‌شناسی پدیدارشناختی رومن اینگاردن [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 8-20]
  • اثر هنری بررسی مثلث هنرمند، اثر، مخاطب (توجه به تعامل نقاشی با مخاطب) [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 14-25]
  • اجرا اثر موسیقی و اجرای آن در زیبایی‌شناسی پدیدارشناختی رومن اینگاردن [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 8-20]
  • اجرا امکان‌‌های مفهوم اجرا در سینما [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 88-101]
  • اجرایی شدنِ هنرها آوانگاردیسم رومانتیک: نسبت پرفورمنس آوانگارد با رومانتیسیسم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 8-24]
  • اختگی بازنمایی رنج از منظر روانکاوانه، در نمایشنامۀ «هیولاخوانی» نوشتۀ نغمه ثمینی [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 38-46]
  • اختلال تحلیل نشانه‌های خودشیفتگی در شخصیت بهرام بر اساس داستان بهرام و آزاده [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 54-63]
  • ادبیات تجلی رنج در اساطیر، با نگاهی به اسطورۀ گیل‌گمش [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 4-15]
  • ادبیات عرفانی ایران چگونگی اقتباس نمایشی از الگوی روایی مکاشفه در ادبیات عرفانی ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 61-72]
  • ادگار آلن پو چالشی در باب هنرمند مؤلف: ارتباط بین آثار رنه مگریت با نوشته‌های ادگار آلن پو و ترجمه شارل بودلر [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 12-24]
  • اسپینوزا تحقق ظرفیت‌های رئالیسم فراگیر از برهم‌آمیزی ایدئالیسم آلمانی و زیبایی‌شناسی منفی [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 29-35]
  • اسطوره تجلی رنج در اساطیر، با نگاهی به اسطورۀ گیل‌گمش [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 4-15]
  • اسطوره گریز از رنج به سایه‌‌‌‌ی ستون کیهانی: نقش فقدان و نمادپردازی آن در سکونت اقوام ابتدایی بر پایه‌‌‌‌ی نظریه‌‌‌‌ی روابط ابژه [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 37-43]
  • اسطوره مانویت مطالعة نماد ماه در هنر مانوی [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 54-63]
  • اعتیاد مطالعۀ کاربرد تئاتردرمانی از طریق بداهه‌سازی‌های اجرایی برای کمک به پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان حاشیه‌نشین شهر ساری [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 46-53]
  • اقتباس نمایشی چگونگی اقتباس نمایشی از الگوی روایی مکاشفه در ادبیات عرفانی ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 61-72]
  • الهیات مسیحی رنج در معرض نمایش؛ مطالعه‌ای بر رنج و تروما در نسبت با آثار ساموئل بکت [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 3-11]
  • انتری که لوطیش مرده بود تحلیل روانکاوانۀ شخصیت «مخمل» در داستان کوتاه «انتری که لوطیش مرده بود» نوشتة صادق چوبک با تکیه بر نظریۀ روان‌کاوی اجتماعی کارن هورنای [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 16-24]
  • انعطاف‌پذیری تأثیر انعطاف‌پذیری در ارتقاء کیفیت معماری داخلی محیط مسکونی (نمونۀ موردی: خانۀ شریفی‌ها) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 76-88]
  • ایدئالیسم تحقق ظرفیت‌های رئالیسم فراگیر از برهم‌آمیزی ایدئالیسم آلمانی و زیبایی‌شناسی منفی [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 29-35]

ب

  • بادی آرت پژوهشی در زمینه معنای خشونت و شوک در هنر معاصر [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 19-38]
  • بازنمایی تحلیل تاریخی- انتقادی دیدمان‌های غالب جنسیت در دورة پهلوی: یک روانکاوی اجتماعی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 37-63]
  • بایگانی عکس رویکرد سوژه‌محور در گردآوری عکس‌های تبریز در دوران قاجار و پهلوی اول [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 34-44]
  • بدن-آگاهی واکاوی بدن-آگاهی در متد فلدنکرایس و متد تربیت بازیگرتاداشی سوزوکی [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 12-24]
  • بدن نامتعارف بدن نامتعارف به مثابۀ ابژۀ جنگ در آثار کازوئو اونو [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 16-26]
  • بقا تحلیل چند مستند شاعرانه، بر مبنای فلسفۀ شوپنهاور [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 47-53]
  • بهرام تحلیل نشانه‌های خودشیفتگی در شخصیت بهرام بر اساس داستان بهرام و آزاده [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 54-63]
  • بوتو بدن نامتعارف به مثابۀ ابژۀ جنگ در آثار کازوئو اونو [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 16-26]
  • بینامتنیت رنج در معرض نمایش؛ مطالعه‌ای بر رنج و تروما در نسبت با آثار ساموئل بکت [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 3-11]

پ

  • پسااستعماری هنر برای آزادی پژوهشی در شکل گیری سورئالیسم مصر [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 37-53]
  • پساکرونا واکاوی مؤلفه‌های مؤثر بر ارتقاء سلامت در فضای مسکونی در دوران کرونا و پساکرونا (نمونه‌ی موردی: مجتمع مسکونی ششصد دستگاه مشهد) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 13-21]
  • پهلوی اول رویکرد سوژه‌محور در گردآوری عکس‌های تبریز در دوران قاجار و پهلوی اول [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 34-44]
  • پیتر بروگل مهتر واکاوی مفاهیم طنز، حماقت و روزمرگی در دو نقاشی «بازی کودکان» و «جنگ بین کارناوال و روزه‌داران» اثر پیتر بروگل [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 26-37]

ت

  • تئاتر پساشینگِکی بدن نامتعارف به مثابۀ ابژۀ جنگ در آثار کازوئو اونو [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 16-26]
  • تاداشی سوزوکی واکاوی بدن-آگاهی در متد فلدنکرایس و متد تربیت بازیگرتاداشی سوزوکی [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 12-24]
  • تاریخ تحلیل تاریخی- انتقادی دیدمان‌های غالب جنسیت در دورة پهلوی: یک روانکاوی اجتماعی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 37-63]
  • تاریخ‌‌نگاری مروری بر تاریخ‌‌نگاری رسالات هنری عصر صفوی (مطالعه‌ی موردی: گلستان هنر، مناقب هنروران و قانون‌‌الصور) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 23-27]
  • تبریز رویکرد سوژه‌محور در گردآوری عکس‌های تبریز در دوران قاجار و پهلوی اول [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 34-44]
  • تجربه خلاق دلالت بدن در هنر معاصر نوشته اِمانوئلا وُگیازاکی و آرتور کُروکوسکی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 115-130]
  • تجسم دلالت بدن در هنر معاصر نوشته اِمانوئلا وُگیازاکی و آرتور کُروکوسکی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 115-130]
  • ترانۀ اعتراضی «واگویه‌های یک جنبش اجتماعی» کارکردهای رِتوریکیِ ترانۀ اعتراضیِ برای... [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 3-15]
  • ترانۀ برای «واگویه‌های یک جنبش اجتماعی» کارکردهای رِتوریکیِ ترانۀ اعتراضیِ برای... [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 3-15]
  • تربیت بازیگر واکاوی بدن-آگاهی در متد فلدنکرایس و متد تربیت بازیگرتاداشی سوزوکی [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 12-24]
  • تروما رنج در معرض نمایش؛ مطالعه‌ای بر رنج و تروما در نسبت با آثار ساموئل بکت [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 3-11]
  • تصوّف ساتیر درنقاشی های محمد سیاه قلم نوشته جیمز وایت [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 104-135]
  • تمثیل زیباشناسی عرفانی در آثار کامران یوسف‌زاده [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 33-40]
  • تناسباتِ اجرایی بحثی پیرامونِ تناسباتِ اجرایی‌ و موسیقایی: از ضرورت و شِگِرد تا همراهی با زمانه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 25-45]
  • تیمور تحلیل گفتمان قدرت از منظر نشانه‌‌‌‌شناسی اجتماعی در شاهنامه‌‌‌‌ی بایسنقری (مطالعه‌‌‌‌ی موردی دو نگاره‌‌‌‌ی پادشاهی جمشید و بر تخت نشستن لهراسب) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 3-11]

ج

  • جامعه مطالعۀ کارکردهای پنهان هنر در جامعه؛ با تاکید بر ظرفیت قانون‌گذاری هنرمندان معاصر ایران [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 25-32]
  • جنبش اجتماعی «واگویه‌های یک جنبش اجتماعی» کارکردهای رِتوریکیِ ترانۀ اعتراضیِ برای... [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 3-15]
  • جنسیت تحلیل تاریخی- انتقادی دیدمان‌های غالب جنسیت در دورة پهلوی: یک روانکاوی اجتماعی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 37-63]
  • جنگ جهانی تبیین جایگاه مخاطب در آثار هنرمندان زن دوره مدرنیسم (مطالعه موردی نمونه‌هایی از آثار هریت بِکر و لورا نایت) [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 3-13]
  • جهان‌های هنری بازنگری نقدهای وارد بر نظریۀ نهادی؛ کدام نظریۀ نهادی؟ [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 25-33]
  • جورج دیکی بازنگری نقدهای وارد بر نظریۀ نهادی؛ کدام نظریۀ نهادی؟ [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 25-33]
  • جورجو آگامبن رنج در معرض نمایش؛ مطالعه‌ای بر رنج و تروما در نسبت با آثار ساموئل بکت [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 3-11]

ح

  • حاشیۀ شهر مطالعۀ کاربرد تئاتردرمانی از طریق بداهه‌سازی‌های اجرایی برای کمک به پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان حاشیه‌نشین شهر ساری [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 46-53]
  • حافظ تبیین و تحلیل تطبیقی مفهوم زیبایی بر بنیاد آراء و اندیشه های فلوطین و غزلیات حافظ شیرازی [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 26-38]
  • حراج هنری تهران مطالعۀ بازتاب تحولات اجتماعی بر نقاشی انتزاعی معاصر ایران، با تکیه بر رویکرد بازتاب ویکتوریا الکساندر (مطالعۀ موردی: حراج هنری تهران) [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 21-36]
  • حسین علیزاده تحلیل آلبوم موسیقی «نی‌نوا» به آهنگسازی حسین علیزاده با تکیه بر مفهوم رنج و شادی فی‌‌نفسه در نظام زیبایی‌شناختی آرتور شوپنهاور [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 27-37]
  • حماقت واکاوی مفاهیم طنز، حماقت و روزمرگی در دو نقاشی «بازی کودکان» و «جنگ بین کارناوال و روزه‌داران» اثر پیتر بروگل [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 26-37]

خ

  • خانۀ شریفی‌ها تأثیر انعطاف‌پذیری در ارتقاء کیفیت معماری داخلی محیط مسکونی (نمونۀ موردی: خانۀ شریفی‌ها) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 76-88]
  • خشونت پژوهشی در زمینه معنای خشونت و شوک در هنر معاصر [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 19-38]
  • خشونت هنر اعتراضی فمینیستی در بستر نظریه [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 3-11]
  • خط بای بایین فیلیپین بررسی تطبیقی خط نستعلیق ایرانی و خط بای بایین فیلیپینی از لحاظ قدمت، نحوه شکل گیری و نگارش [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 8-18]
  • خط نستعلیق بررسی تطبیقی خط نستعلیق ایرانی و خط بای بایین فیلیپینی از لحاظ قدمت، نحوه شکل گیری و نگارش [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 8-18]
  • خلیج‌فارس مطالعۀ نحوۀ انعکاس آلودگی زیست‌بوم‌های دریایی جنوب کشور در بیستمین جشنوارۀ هنر محیطی ایران [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 64-75]
  • خوانش روانکاوانه بازنمایی رنج از منظر روانکاوانه، در نمایشنامۀ «هیولاخوانی» نوشتۀ نغمه ثمینی [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 38-46]
  • خودآیین اثر موسیقی و اجرای آن در زیبایی‌شناسی پدیدارشناختی رومن اینگاردن [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 8-20]
  • خودشیفتگی تحلیل نشانه‌های خودشیفتگی در شخصیت بهرام بر اساس داستان بهرام و آزاده [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 54-63]
  • خوشنویسی بررسی تطبیقی خط نستعلیق ایرانی و خط بای بایین فیلیپینی از لحاظ قدمت، نحوه شکل گیری و نگارش [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 8-18]
  • خوشنویسی مروری بر تاریخ‌‌نگاری رسالات هنری عصر صفوی (مطالعه‌ی موردی: گلستان هنر، مناقب هنروران و قانون‌‌الصور) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 23-27]
  • خیال منفصل زیباشناسی عرفانی در آثار کامران یوسف‌زاده [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 33-40]

د

  • دادائیسم و سوررئالیسم آوانگاردیسم رومانتیک: نسبت پرفورمنس آوانگارد با رومانتیسیسم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 8-24]
  • داستان چالشی در باب هنرمند مؤلف: ارتباط بین آثار رنه مگریت با نوشته‌های ادگار آلن پو و ترجمه شارل بودلر [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 12-24]
  • درام‌درمانی مطالعۀ کاربرد تئاتردرمانی از طریق بداهه‌سازی‌های اجرایی برای کمک به پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان حاشیه‌نشین شهر ساری [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 46-53]
  • دسته‌بندی عکس‌ها رویکرد سوژه‌محور در گردآوری عکس‌های تبریز در دوران قاجار و پهلوی اول [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 34-44]
  • دگرآیین اثر موسیقی و اجرای آن در زیبایی‌شناسی پدیدارشناختی رومن اینگاردن [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 8-20]
  • دوران تیموری تحلیل گفتمان قدرت از منظر نشانه‌‌‌‌شناسی اجتماعی در شاهنامه‌‌‌‌ی بایسنقری (مطالعه‌‌‌‌ی موردی دو نگاره‌‌‌‌ی پادشاهی جمشید و بر تخت نشستن لهراسب) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 3-11]
  • دیدمان تحلیل تاریخی- انتقادی دیدمان‌های غالب جنسیت در دورة پهلوی: یک روانکاوی اجتماعی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 37-63]

ر

  • رئالیسم تحقق ظرفیت‌های رئالیسم فراگیر از برهم‌آمیزی ایدئالیسم آلمانی و زیبایی‌شناسی منفی [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 29-35]
  • راهکار طراحی واکاوی مؤلفه‌های مؤثر بر ارتقاء سلامت در فضای مسکونی در دوران کرونا و پساکرونا (نمونه‌ی موردی: مجتمع مسکونی ششصد دستگاه مشهد) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 13-21]
  • رباتهای خلاق دلالت بدن در هنر معاصر نوشته اِمانوئلا وُگیازاکی و آرتور کُروکوسکی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 115-130]
  • رضا عباسی رضا عباسی، اوج هنر تجسمی ایران در دورۀ شاه عباس اول صفوی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 73-87]
  • رنج تجلی رنج در اساطیر، با نگاهی به اسطورۀ گیل‌گمش [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 4-15]
  • رنج بازنمایی رنج از منظر روانکاوانه، در نمایشنامۀ «هیولاخوانی» نوشتۀ نغمه ثمینی [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 38-46]
  • رنج تحلیل چند مستند شاعرانه، بر مبنای فلسفۀ شوپنهاور [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 47-53]
  • رنج گریز از رنج به سایه‌‌‌‌ی ستون کیهانی: نقش فقدان و نمادپردازی آن در سکونت اقوام ابتدایی بر پایه‌‌‌‌ی نظریه‌‌‌‌ی روابط ابژه [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 37-43]
  • رنج رنج در معرض نمایش؛ مطالعه‌ای بر رنج و تروما در نسبت با آثار ساموئل بکت [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 3-11]
  • رنه مگریت چالشی در باب هنرمند مؤلف: ارتباط بین آثار رنه مگریت با نوشته‌های ادگار آلن پو و ترجمه شارل بودلر [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 12-24]
  • روانکاوی گریز از رنج به سایه‌‌‌‌ی ستون کیهانی: نقش فقدان و نمادپردازی آن در سکونت اقوام ابتدایی بر پایه‌‌‌‌ی نظریه‌‌‌‌ی روابط ابژه [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 37-43]
  • روانکاوی اجتماعی تحلیل روانکاوانۀ شخصیت «مخمل» در داستان کوتاه «انتری که لوطیش مرده بود» نوشتة صادق چوبک با تکیه بر نظریۀ روان‌کاوی اجتماعی کارن هورنای [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 16-24]
  • رومانتیسیسم آوانگاردیسم رومانتیک: نسبت پرفورمنس آوانگارد با رومانتیسیسم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 8-24]
  • رومانتیسیسم تحقق ظرفیت‌های رئالیسم فراگیر از برهم‌آمیزی ایدئالیسم آلمانی و زیبایی‌شناسی منفی [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 29-35]
  • رویکرد بازتاب مطالعۀ بازتاب تحولات اجتماعی بر نقاشی انتزاعی معاصر ایران، با تکیه بر رویکرد بازتاب ویکتوریا الکساندر (مطالعۀ موردی: حراج هنری تهران) [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 21-36]
  • ریچارد شکنر امکان‌‌های مفهوم اجرا در سینما [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 88-101]

ز

  • زندگی روزمره واکاوی مفاهیم طنز، حماقت و روزمرگی در دو نقاشی «بازی کودکان» و «جنگ بین کارناوال و روزه‌داران» اثر پیتر بروگل [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 26-37]
  • زن زندگی آزادی «واگویه‌های یک جنبش اجتماعی» کارکردهای رِتوریکیِ ترانۀ اعتراضیِ برای... [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 3-15]
  • زیبایی تبیین و تحلیل تطبیقی مفهوم زیبایی بر بنیاد آراء و اندیشه های فلوطین و غزلیات حافظ شیرازی [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 26-38]
  • زیبایی‌شناسی تحقق ظرفیت‌های رئالیسم فراگیر از برهم‌آمیزی ایدئالیسم آلمانی و زیبایی‌شناسی منفی [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 29-35]
  • زیبایی شناسی مطالعۀ نقش و کارکرد قوۀ خیال در خلق اثر موسیقایی براساس اندیشۀ سهروردی [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 8-25]
  • زیبایی شناسی لیندا ناکلین " چرا هرگز هنرمندان زن وجود نداشته اند ؟" [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 64-72]
  • زیبایی شناسی تحلیل آلبوم موسیقی «نی‌نوا» به آهنگسازی حسین علیزاده با تکیه بر مفهوم رنج و شادی فی‌‌نفسه در نظام زیبایی‌شناختی آرتور شوپنهاور [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 27-37]

ژ

  • ژک لکان بازنمایی رنج از منظر روانکاوانه، در نمایشنامۀ «هیولاخوانی» نوشتۀ نغمه ثمینی [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 38-46]
  • ژوئیسانس بازنمایی رنج از منظر روانکاوانه، در نمایشنامۀ «هیولاخوانی» نوشتۀ نغمه ثمینی [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 38-46]

س

  • ساری مطالعۀ کاربرد تئاتردرمانی از طریق بداهه‌سازی‌های اجرایی برای کمک به پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان حاشیه‌نشین شهر ساری [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 46-53]
  • ساز ریخت شناسی سازهای َکرنای، ُسرنای و نَقاره درنگاره های دوران اسلامی [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 25-36]
  • ساسانی پژوهشی پیرامون تداوم اصل همزمانی در نگاره های پیش و پس از اسلام [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 39-53]
  • ساموئل بکت رنج در معرض نمایش؛ مطالعه‌ای بر رنج و تروما در نسبت با آثار ساموئل بکت [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 3-11]
  • ستم طبقاتی هنر اعتراضی فمینیستی در بستر نظریه [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 3-11]
  • ستون کیهان گریز از رنج به سایه‌‌‌‌ی ستون کیهانی: نقش فقدان و نمادپردازی آن در سکونت اقوام ابتدایی بر پایه‌‌‌‌ی نظریه‌‌‌‌ی روابط ابژه [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 37-43]
  • سرنای ریخت شناسی سازهای َکرنای، ُسرنای و نَقاره درنگاره های دوران اسلامی [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 25-36]
  • سلامت واکاوی مؤلفه‌های مؤثر بر ارتقاء سلامت در فضای مسکونی در دوران کرونا و پساکرونا (نمونه‌ی موردی: مجتمع مسکونی ششصد دستگاه مشهد) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 13-21]
  • سنت نگارگری پژوهشی پیرامون شیوه های متأثر از نگارگری در آثار نقاشان معاصر ایران [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 54-64]
  • سهروردی مطالعۀ نقش و کارکرد قوۀ خیال در خلق اثر موسیقایی براساس اندیشۀ سهروردی [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 8-25]
  • سورئالیسم چالشی در باب هنرمند مؤلف: ارتباط بین آثار رنه مگریت با نوشته‌های ادگار آلن پو و ترجمه شارل بودلر [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 12-24]
  • سورئالیسم هنر برای آزادی پژوهشی در شکل گیری سورئالیسم مصر [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 37-53]
  • سوزان حفونه مطالعۀ تطبیقی بازتاب مؤلفه های سنتی معماری در آثار منیر شاهرودی فرمانفرماییان و سوزان حفونه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 73-88]
  • سوژه‌محور رویکرد سوژه‌محور در گردآوری عکس‌های تبریز در دوران قاجار و پهلوی اول [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 34-44]
  • سینما اجرا امکان‌‌های مفهوم اجرا در سینما [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 88-101]
  • سینمای مستند شاعرانه تحلیل چند مستند شاعرانه، بر مبنای فلسفۀ شوپنهاور [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 47-53]

ش

  • شارل بودلر چالشی در باب هنرمند مؤلف: ارتباط بین آثار رنه مگریت با نوشته‌های ادگار آلن پو و ترجمه شارل بودلر [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 12-24]
  • شاه عباس اول صفوی رضا عباسی، اوج هنر تجسمی ایران در دورۀ شاه عباس اول صفوی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 73-87]
  • شاهنامه‌‌‌‌ی بایسنقری تحلیل گفتمان قدرت از منظر نشانه‌‌‌‌شناسی اجتماعی در شاهنامه‌‌‌‌ی بایسنقری (مطالعه‌‌‌‌ی موردی دو نگاره‌‌‌‌ی پادشاهی جمشید و بر تخت نشستن لهراسب) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 3-11]
  • شوپنهاور تحلیل آلبوم موسیقی «نی‌نوا» به آهنگسازی حسین علیزاده با تکیه بر مفهوم رنج و شادی فی‌‌نفسه در نظام زیبایی‌شناختی آرتور شوپنهاور [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 27-37]
  • شوپنهاور تحلیل چند مستند شاعرانه، بر مبنای فلسفۀ شوپنهاور [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 47-53]
  • شوک پژوهشی در زمینه معنای خشونت و شوک در هنر معاصر [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 19-38]
  • شیطان ساتیر درنقاشی های محمد سیاه قلم نوشته جیمز وایت [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 104-135]
  • شیلر تحقق ظرفیت‌های رئالیسم فراگیر از برهم‌آمیزی ایدئالیسم آلمانی و زیبایی‌شناسی منفی [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 29-35]

ص

  • صادق چوبک تحلیل روانکاوانۀ شخصیت «مخمل» در داستان کوتاه «انتری که لوطیش مرده بود» نوشتة صادق چوبک با تکیه بر نظریۀ روان‌کاوی اجتماعی کارن هورنای [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 16-24]
  • صفویان رضا عباسی، اوج هنر تجسمی ایران در دورۀ شاه عباس اول صفوی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 73-87]

ط

  • طنز واکاوی مفاهیم طنز، حماقت و روزمرگی در دو نقاشی «بازی کودکان» و «جنگ بین کارناوال و روزه‌داران» اثر پیتر بروگل [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 26-37]

ظ

  • ظرفیت قانون‌گذاری مطالعۀ کارکردهای پنهان هنر در جامعه؛ با تاکید بر ظرفیت قانون‌گذاری هنرمندان معاصر ایران [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 25-32]

ع

  • عالم مثال زیباشناسی عرفانی در آثار کامران یوسف‌زاده [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 33-40]
  • عالم محسوس زیباشناسی عرفانی در آثار کامران یوسف‌زاده [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 33-40]
  • عبیدزاکانی ساتیر درنقاشی های محمد سیاه قلم نوشته جیمز وایت [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 104-135]
  • عزت نفس مطالعۀ کاربرد تئاتردرمانی از طریق بداهه‌سازی‌های اجرایی برای کمک به پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان حاشیه‌نشین شهر ساری [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 46-53]
  • عکاسی تحلیل تاریخی- انتقادی دیدمان‌های غالب جنسیت در دورة پهلوی: یک روانکاوی اجتماعی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 37-63]
  • علوم ارتباطات «واگویه‌های یک جنبش اجتماعی» کارکردهای رِتوریکیِ ترانۀ اعتراضیِ برای... [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 3-15]

ف

  • فضای مسکونی واکاوی مؤلفه‌های مؤثر بر ارتقاء سلامت در فضای مسکونی در دوران کرونا و پساکرونا (نمونه‌ی موردی: مجتمع مسکونی ششصد دستگاه مشهد) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 13-21]
  • فلدنکرایس واکاوی بدن-آگاهی در متد فلدنکرایس و متد تربیت بازیگرتاداشی سوزوکی [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 12-24]
  • فلسفه تحلیل چند مستند شاعرانه، بر مبنای فلسفۀ شوپنهاور [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 47-53]
  • فلوطین تبیین و تحلیل تطبیقی مفهوم زیبایی بر بنیاد آراء و اندیشه های فلوطین و غزلیات حافظ شیرازی [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 26-38]
  • فمنیسم تبیین جایگاه مخاطب در آثار هنرمندان زن دوره مدرنیسم (مطالعه موردی نمونه‌هایی از آثار هریت بِکر و لورا نایت) [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 3-13]
  • فن آوری خلاق دلالت بدن در هنر معاصر نوشته اِمانوئلا وُگیازاکی و آرتور کُروکوسکی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 115-130]

ق

  • قاجار رویکرد سوژه‌محور در گردآوری عکس‌های تبریز در دوران قاجار و پهلوی اول [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 34-44]
  • قانون‌‌الصور مروری بر تاریخ‌‌نگاری رسالات هنری عصر صفوی (مطالعه‌ی موردی: گلستان هنر، مناقب هنروران و قانون‌‌الصور) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 23-27]
  • قدرت تحلیل تاریخی- انتقادی دیدمان‌های غالب جنسیت در دورة پهلوی: یک روانکاوی اجتماعی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 37-63]
  • قلندر‌ها ساتیر درنقاشی های محمد سیاه قلم نوشته جیمز وایت [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 104-135]
  • قوه خیال مطالعۀ نقش و کارکرد قوۀ خیال در خلق اثر موسیقایی براساس اندیشۀ سهروردی [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 8-25]

ک

  • کاربر خلاق دلالت بدن در هنر معاصر نوشته اِمانوئلا وُگیازاکی و آرتور کُروکوسکی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 115-130]
  • کارکردهای پنهان مطالعۀ کارکردهای پنهان هنر در جامعه؛ با تاکید بر ظرفیت قانون‌گذاری هنرمندان معاصر ایران [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 25-32]
  • کارکردهای رتوریکی «واگویه‌های یک جنبش اجتماعی» کارکردهای رِتوریکیِ ترانۀ اعتراضیِ برای... [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 3-15]
  • کارن هورنای تحلیل روانکاوانۀ شخصیت «مخمل» در داستان کوتاه «انتری که لوطیش مرده بود» نوشتة صادق چوبک با تکیه بر نظریۀ روان‌کاوی اجتماعی کارن هورنای [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 16-24]
  • کازوئو اونو بدن نامتعارف به مثابۀ ابژۀ جنگ در آثار کازوئو اونو [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 16-26]
  • کانت تحقق ظرفیت‌های رئالیسم فراگیر از برهم‌آمیزی ایدئالیسم آلمانی و زیبایی‌شناسی منفی [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 29-35]
  • کرونا واکاوی مؤلفه‌های مؤثر بر ارتقاء سلامت در فضای مسکونی در دوران کرونا و پساکرونا (نمونه‌ی موردی: مجتمع مسکونی ششصد دستگاه مشهد) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 13-21]
  • کلاین گریز از رنج به سایه‌‌‌‌ی ستون کیهانی: نقش فقدان و نمادپردازی آن در سکونت اقوام ابتدایی بر پایه‌‌‌‌ی نظریه‌‌‌‌ی روابط ابژه [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 37-43]
  • کمدی الهی رنج در معرض نمایش؛ مطالعه‌ای بر رنج و تروما در نسبت با آثار ساموئل بکت [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 3-11]
  • کیفیت فضا تأثیر انعطاف‌پذیری در ارتقاء کیفیت معماری داخلی محیط مسکونی (نمونۀ موردی: خانۀ شریفی‌ها) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 76-88]

گ

  • گاو در ادبیات نمادشناسی حیوان گاو [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 54-75]
  • گاو در سایر ملل نمادشناسی حیوان گاو [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 54-75]
  • گاوهای اساطیری نمادشناسی حیوان گاو [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 54-75]
  • گفتمان قدرت تحلیل گفتمان قدرت از منظر نشانه‌‌‌‌شناسی اجتماعی در شاهنامه‌‌‌‌ی بایسنقری (مطالعه‌‌‌‌ی موردی دو نگاره‌‌‌‌ی پادشاهی جمشید و بر تخت نشستن لهراسب) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 3-11]
  • گلستان هنر مروری بر تاریخ‌‌نگاری رسالات هنری عصر صفوی (مطالعه‌ی موردی: گلستان هنر، مناقب هنروران و قانون‌‌الصور) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 23-27]
  • گیل‌گمش تجلی رنج در اساطیر، با نگاهی به اسطورۀ گیل‌گمش [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 4-15]

ل

  • لورا نایت تبیین جایگاه مخاطب در آثار هنرمندان زن دوره مدرنیسم (مطالعه موردی نمونه‌هایی از آثار هریت بِکر و لورا نایت) [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 3-13]
  • لیندا ناکلین لیندا ناکلین " چرا هرگز هنرمندان زن وجود نداشته اند ؟" [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 64-72]
  • لیندا هاتچون چگونگی اقتباس نمایشی از الگوی روایی مکاشفه در ادبیات عرفانی ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 61-72]
  • لین شمیت چگونگی اقتباس نمایشی از الگوی روایی مکاشفه در ادبیات عرفانی ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 61-72]

م

  • مؤلفه های سنتی معماری مطالعۀ تطبیقی بازتاب مؤلفه های سنتی معماری در آثار منیر شاهرودی فرمانفرماییان و سوزان حفونه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 73-88]
  • متد سوزوکی واکاوی بدن-آگاهی در متد فلدنکرایس و متد تربیت بازیگرتاداشی سوزوکی [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 12-24]
  • مترجم چالشی در باب هنرمند مؤلف: ارتباط بین آثار رنه مگریت با نوشته‌های ادگار آلن پو و ترجمه شارل بودلر [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 12-24]
  • محمد سیاه قلم ساتیر درنقاشی های محمد سیاه قلم نوشته جیمز وایت [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 104-135]
  • مخاطب تبیین جایگاه مخاطب در آثار هنرمندان زن دوره مدرنیسم (مطالعه موردی نمونه‌هایی از آثار هریت بِکر و لورا نایت) [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 3-13]
  • مخاطب بررسی مثلث هنرمند، اثر، مخاطب (توجه به تعامل نقاشی با مخاطب) [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 14-25]
  • مسکر ساتیر درنقاشی های محمد سیاه قلم نوشته جیمز وایت [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 104-135]
  • مسکن تأثیر انعطاف‌پذیری در ارتقاء کیفیت معماری داخلی محیط مسکونی (نمونۀ موردی: خانۀ شریفی‌ها) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 76-88]
  • مشربیه مطالعۀ تطبیقی بازتاب مؤلفه های سنتی معماری در آثار منیر شاهرودی فرمانفرماییان و سوزان حفونه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 73-88]
  • مشروعیت تحلیل گفتمان قدرت از منظر نشانه‌‌‌‌شناسی اجتماعی در شاهنامه‌‌‌‌ی بایسنقری (مطالعه‌‌‌‌ی موردی دو نگاره‌‌‌‌ی پادشاهی جمشید و بر تخت نشستن لهراسب) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 3-11]
  • مصر هنر برای آزادی پژوهشی در شکل گیری سورئالیسم مصر [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 37-53]
  • مطالعات میا ن فرهنگی بررسی تطبیقی خط نستعلیق ایرانی و خط بای بایین فیلیپینی از لحاظ قدمت، نحوه شکل گیری و نگارش [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 8-18]
  • معماری داخلی تأثیر انعطاف‌پذیری در ارتقاء کیفیت معماری داخلی محیط مسکونی (نمونۀ موردی: خانۀ شریفی‌ها) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 76-88]
  • مکاشفه چگونگی اقتباس نمایشی از الگوی روایی مکاشفه در ادبیات عرفانی ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 61-72]
  • مکتب اصفهان رضا عباسی، اوج هنر تجسمی ایران در دورۀ شاه عباس اول صفوی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 73-87]
  • مناسب‌خوانی بحثی پیرامونِ تناسباتِ اجرایی‌ و موسیقایی: از ضرورت و شِگِرد تا همراهی با زمانه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 25-45]
  • مناقب هنروران مروری بر تاریخ‌‌نگاری رسالات هنری عصر صفوی (مطالعه‌ی موردی: گلستان هنر، مناقب هنروران و قانون‌‌الصور) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 23-27]
  • منیر شاهرودی فرمانفرماییان مطالعۀ تطبیقی بازتاب مؤلفه های سنتی معماری در آثار منیر شاهرودی فرمانفرماییان و سوزان حفونه [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 73-88]
  • موج دوم فمینیسم هنر اعتراضی فمینیستی در بستر نظریه [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 3-11]
  • موسیقی مطالعۀ نقش و کارکرد قوۀ خیال در خلق اثر موسیقایی براساس اندیشۀ سهروردی [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 8-25]
  • موسیقی تحلیل آلبوم موسیقی «نی‌نوا» به آهنگسازی حسین علیزاده با تکیه بر مفهوم رنج و شادی فی‌‌نفسه در نظام زیبایی‌شناختی آرتور شوپنهاور [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 27-37]
  • موسیقی کلاسیک ایرانی بحثی پیرامونِ تناسباتِ اجرایی‌ و موسیقایی: از ضرورت و شِگِرد تا همراهی با زمانه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 25-45]

ن

  • نارسیسیسم تحلیل نشانه‌های خودشیفتگی در شخصیت بهرام بر اساس داستان بهرام و آزاده [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 54-63]
  • نبوغ لیندا ناکلین " چرا هرگز هنرمندان زن وجود نداشته اند ؟" [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 64-72]
  • نژادپرستی هنر اعتراضی فمینیستی در بستر نظریه [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 3-11]
  • نشانه‌‌‌‌شناسی اجتماعی تحلیل گفتمان قدرت از منظر نشانه‌‌‌‌شناسی اجتماعی در شاهنامه‌‌‌‌ی بایسنقری (مطالعه‌‌‌‌ی موردی دو نگاره‌‌‌‌ی پادشاهی جمشید و بر تخت نشستن لهراسب) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 3-11]
  • نظریۀ استتیک آوانگاردیسم رومانتیک: نسبت پرفورمنس آوانگارد با رومانتیسیسم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 8-24]
  • نظریۀ فرهنگی بازنگری نقدهای وارد بر نظریۀ نهادی؛ کدام نظریۀ نهادی؟ [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 25-33]
  • نظریۀ نهادی بازنگری نقدهای وارد بر نظریۀ نهادی؛ کدام نظریۀ نهادی؟ [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 25-33]
  • نغمه ثمینی بازنمایی رنج از منظر روانکاوانه، در نمایشنامۀ «هیولاخوانی» نوشتۀ نغمه ثمینی [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 38-46]
  • نقاره ُ ریخت شناسی سازهای َکرنای، ُسرنای و نَقاره درنگاره های دوران اسلامی [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 25-36]
  • نقاش چالشی در باب هنرمند مؤلف: ارتباط بین آثار رنه مگریت با نوشته‌های ادگار آلن پو و ترجمه شارل بودلر [دوره 3، شماره 8، 1401، صفحه 12-24]
  • نقاشان معاصر ایران پژوهشی پیرامون شیوه های متأثر از نگارگری در آثار نقاشان معاصر ایران [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 54-64]
  • نقاشی ساتیر درنقاشی های محمد سیاه قلم نوشته جیمز وایت [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 104-135]
  • نقاشی مروری بر تاریخ‌‌نگاری رسالات هنری عصر صفوی (مطالعه‌ی موردی: گلستان هنر، مناقب هنروران و قانون‌‌الصور) [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 23-27]
  • نقاشی بررسی مثلث هنرمند، اثر، مخاطب (توجه به تعامل نقاشی با مخاطب) [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 14-25]
  • نقاشی انتزاعی مطالعۀ بازتاب تحولات اجتماعی بر نقاشی انتزاعی معاصر ایران، با تکیه بر رویکرد بازتاب ویکتوریا الکساندر (مطالعۀ موردی: حراج هنری تهران) [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 21-36]
  • نقاشی ایرانی پژوهشی پیرامون شیوه های متأثر از نگارگری در آثار نقاشان معاصر ایران [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 54-64]
  • نقاشی معاصر پژوهشی پیرامون شیوه های متأثر از نگارگری در آثار نقاشان معاصر ایران [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 54-64]
  • نقاشی معاصر ایران مطالعۀ بازتاب تحولات اجتماعی بر نقاشی انتزاعی معاصر ایران، با تکیه بر رویکرد بازتاب ویکتوریا الکساندر (مطالعۀ موردی: حراج هنری تهران) [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 21-36]
  • نقد ادبی تحلیل روانکاوانۀ شخصیت «مخمل» در داستان کوتاه «انتری که لوطیش مرده بود» نوشتة صادق چوبک با تکیه بر نظریۀ روان‌کاوی اجتماعی کارن هورنای [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 16-24]
  • نقد فمینیستی تاریخ هنر لیندا ناکلین " چرا هرگز هنرمندان زن وجود نداشته اند ؟" [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 64-72]
  • نگارگری پژوهشی پیرامون تداوم اصل همزمانی در نگاره های پیش و پس از اسلام [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 39-53]
  • نگارگری رضا عباسی، اوج هنر تجسمی ایران در دورۀ شاه عباس اول صفوی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 73-87]
  • نگارگری ریخت شناسی سازهای َکرنای، ُسرنای و نَقاره درنگاره های دوران اسلامی [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 25-36]
  • نمادپردازی گریز از رنج به سایه‌‌‌‌ی ستون کیهانی: نقش فقدان و نمادپردازی آن در سکونت اقوام ابتدایی بر پایه‌‌‌‌ی نظریه‌‌‌‌ی روابط ابژه [دوره 2، شماره 6، 1400، صفحه 37-43]
  • نماد گاو نمادشناسی حیوان گاو [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 54-75]
  • نماد ماه مطالعة نماد ماه در هنر مانوی [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 54-63]
  • نوازندگی بحثی پیرامونِ تناسباتِ اجرایی‌ و موسیقایی: از ضرورت و شِگِرد تا همراهی با زمانه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 25-45]
  • نوجوانان مطالعۀ کاربرد تئاتردرمانی از طریق بداهه‌سازی‌های اجرایی برای کمک به پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان حاشیه‌نشین شهر ساری [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 46-53]
  • نوساختگرایی چگونگی اقتباس نمایشی از الگوی روایی مکاشفه در ادبیات عرفانی ایران [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 61-72]

ه

  • هریت بِکر تبیین جایگاه مخاطب در آثار هنرمندان زن دوره مدرنیسم (مطالعه موردی نمونه‌هایی از آثار هریت بِکر و لورا نایت) [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 3-13]
  • همزمانی پژوهشی پیرامون تداوم اصل همزمانی در نگاره های پیش و پس از اسلام [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 39-53]
  • هنر تبیین و تحلیل تطبیقی مفهوم زیبایی بر بنیاد آراء و اندیشه های فلوطین و غزلیات حافظ شیرازی [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 26-38]
  • هنر تجلی رنج در اساطیر، با نگاهی به اسطورۀ گیل‌گمش [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 4-15]
  • هنر اسلامی پژوهشی پیرامون تداوم اصل همزمانی در نگاره های پیش و پس از اسلام [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 39-53]
  • هنر اعتراضی هنر اعتراضی فمینیستی در بستر نظریه [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 3-11]
  • هنر پسامدرن بررسی مثلث هنرمند، اثر، مخاطب (توجه به تعامل نقاشی با مخاطب) [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 14-25]
  • هنر پنهان مطالعۀ کارکردهای پنهان هنر در جامعه؛ با تاکید بر ظرفیت قانون‌گذاری هنرمندان معاصر ایران [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 25-32]
  • هنر تجسمی رضا عباسی، اوج هنر تجسمی ایران در دورۀ شاه عباس اول صفوی [دوره 2، شماره 3، 1400، صفحه 73-87]
  • هنر دیجیتال دلالت بدن در هنر معاصر نوشته اِمانوئلا وُگیازاکی و آرتور کُروکوسکی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 115-130]
  • هنر قدسی مطالعۀ نقش و کارکرد قوۀ خیال در خلق اثر موسیقایی براساس اندیشۀ سهروردی [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 8-25]
  • هنر قدسی زیباشناسی عرفانی در آثار کامران یوسف‌زاده [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 33-40]
  • هنر مانوی مطالعة نماد ماه در هنر مانوی [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 54-63]
  • هنر محیطی مطالعۀ نحوۀ انعکاس آلودگی زیست‌بوم‌های دریایی جنوب کشور در بیستمین جشنوارۀ هنر محیطی ایران [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 64-75]
  • هنر مدرن بررسی مثلث هنرمند، اثر، مخاطب (توجه به تعامل نقاشی با مخاطب) [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 14-25]
  • هنر مدرنیسم تبیین جایگاه مخاطب در آثار هنرمندان زن دوره مدرنیسم (مطالعه موردی نمونه‌هایی از آثار هریت بِکر و لورا نایت) [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 3-13]
  • هنر معاصر پژوهشی در زمینه معنای خشونت و شوک در هنر معاصر [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 19-38]
  • هنرمند بررسی مثلث هنرمند، اثر، مخاطب (توجه به تعامل نقاشی با مخاطب) [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 14-25]
  • هنرمندان معاصر ایران مطالعۀ کارکردهای پنهان هنر در جامعه؛ با تاکید بر ظرفیت قانون‌گذاری هنرمندان معاصر ایران [دوره 4، شماره 10، 1402، صفحه 25-32]
  • هنرمند زن تبیین جایگاه مخاطب در آثار هنرمندان زن دوره مدرنیسم (مطالعه موردی نمونه‌هایی از آثار هریت بِکر و لورا نایت) [دوره 3، شماره 7، 1401، صفحه 3-13]
  • هنر و آزادی هنر برای آزادی پژوهشی در شکل گیری سورئالیسم مصر [دوره 3، شماره 9، 1401، صفحه 37-53]
  • هیولاخوانی بازنمایی رنج از منظر روانکاوانه، در نمایشنامۀ «هیولاخوانی» نوشتۀ نغمه ثمینی [دوره 2، شماره 5، 1400، صفحه 38-46]